Newsflash

 

AmsterdamXcess - The movement

 

Vrouwen die rode wijn drinken hebben meer zin in seks
Written by Bob Prins   
Wednesday, 29 July 2009 13:38

Vrouwen die rode wijn drinken hebben meer zin in seks.

Twee glaasjes rode wijn hebben een positief effect op het seksleven van vrouwen, zo blijkt uit een Italiaanse studie.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/12/1/3/media_xl_974883.jpg

Vrouwen die twee glaasjes rode wijn per dag drinken, hebben meer zin in seks dan geheelonthouders, blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van Firenze. Toch deze kanttekening, alleen het drinken van rode wijn verhoogt het libido van vrouwen. Andere alcoholische dranken maken geen verschil.

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:BEC8wUzYvxpKQM:http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00537/sex_682_537202a.jpg

Anti-oxyderend effect
Volgens de Italiaanse onderzoekers bevordert het anti-oxyderend effect van rode wijn bepaalde bloedstromen in het lichaam wat een hogere seksdrive tot gevolg heeft. De dokters gebruikten voor hun onderzoek de 'Female Sexual Function Index'. De laagste score op de index is twee punten, de hoogste 36. De vrouwen die dagelijks twee glazen rode wijn dronken, scoorden gemiddeld 27,3 punten. Vrouwen die minder frequent dronken, hadden een score van 25,9, terwijl de geheelonthouders niet meer dan 24,4 punten scoorden.

http://www.willemswereld.nl/thumbs/cartoon%20OP%20STOOT_400x353.jpg

Niet meer dan twee glazen
Aan het onderzoek namen 800 vrouwen in de leeftijd van 18 tot 50 jaar deel. Vrouwen die meer dan twee glazen per dag dronken, werden uitgesloten van de studie om de mogelijk verwarrende gevolgen van dronkenschap op de resultaten van het onderzoek uit te sluiten.

http://www.willemswereld.nl/thumbs/zomercartoon%205%20copy_400x400.jpg